2008-04-21

I och runt linköping i April

Hej Bloggen

denna vecka blev det tre små turer till omgivningens cacher. I tisdags for jag genom malmslätt och plockade en sprillans Natur och Kultur. Ja det var ju lite natur där under granen och kulturen hade kanske varit spännande om jag tittat på den. Nu var jag på g att bli lite krasslig så jag snabbade mig tillbaka till bilen omgående. Plockade så äntligen Lunnevad och Sålla kvarn innan jag rekade klart All Roads. Igen. Tog en snabbtitt på Coin Collectors men trodde jag hade fel koordinater. Det hade jag inte visade det sig på onsdagen. Tittade även på Camoflage, men jag orkade inte "greppa" så långt in under brötet. Inte heller fick jag fatt på Udda under tisdagen...

På Onsdagen var det revanch, Udda, Coin Collectors, och All Roads. Något nöjd drog jag mig tillbaka till sängen och halsflussen som just bröt ut.

Söndag så kände jag mig bättre igen. Och det var fantastiskt väder. Lyckades lura ut Anton Ymer och passerade Udda, och därefter ett fruktlöst besök på toppen av sopberget för att klura på vad som kunde avses med Militärstaden. Det var till att ge upp, men en idé om att det står en tall framför vattentornet skulle kunna vara en öppning... För att hinna med några till gav vi upp där och besökte KRALPMA, som skulle varit kul att förstå varför den hette så. Sen for vi till Duvkullen och letade lite väl länge, men den fanns ju där tillslut! Något sent stjälpte jag så av Anton hemma för hans simningsbestyr och själ for jag tillbaka till soptippsområdet och gjorde en bruteforce attack, som dock inte rönte någon framgång. Men jag tror mig förstått vad som vill visas vid gömman. Något militärt. Kan vara gamla rester av skyttevärn (det finns det hur många som helst) Uppe vid vattentornet finns en bunker med ingång från denna sida. och ett hål som lämplige skulle kunna hållit en cache, men som inte gjorde det.

Avsluatde dagen med att plocka Jet another airplane. 100% driveby!

Inga kommentarer: