2009-09-27

September 27
jakob8h
found META i UGGLEBO
Istället för att logga denna som vi tänkt fick vi, jag och Tor, åka iväg på andra äventyr iväntan på att klockan skulle bli 1600 och grinden åter öppnas. Då vi återvände 16.01 var det fortfarande stängt. En fika senare fortfarande ingen action. Tog en sväng och hämtade in Deaths Head. Åter kl 17.00 fortfarande stängt. Ett telefonsamtal till skjutövningsledningen och sen kunde vi komma in. Och min besvikelse var lika stor som min nöjdhet, nöjd eftersom det var exakt detta jag trodde att det skulle vara och besviken eftersom det var så otroligt nära där jag letat under FTF försökett. Hursomhelst TFTC

September 27
jakob8h
found Death's Head

Efter ett snabbt besök hos Moffe, begav vi oss, Tor och jag, mot den uttänkta platsen.
Brottades med terrängen en hel del. Valde en torr väg som gav viss motion.
Väl vid uttänkta platsen. Den visade sig vara lite för långt i en riktning så vi drog oss tillbaka. Medans Tor torkade sina kängor och strumpor med mossa sökte jag i motsatt riktning och fann den för naturen i området inte helt naturliga plastburken.

Inte i någon håla eller så utan mitt på marken i ett bedrövligt skick. Innehållet verkade vara en inplastad bit papper men det var så blött att inget gick att utläsa.

Tor fann senare även locket. Bifogar bild på den, tog med den hem för att ytterligare djur inte ska ät mer på den. Så sen gick vi i varsin attack på att via Elektronisk v'äg kontakta Tympanon ifrån skogen. Dålig 3g för Tor, ok GPRS för mig. Fick iväg meddelande via Geocaching.com men Ericsson-nallen jag har är rätt kass på att surfa.Bättre gick det för
Tor när vi kommit till närmsta höjd. Geocaching.se -> telefonlistan -> Ringa hem till RDun_SWE, få en mailadress, maila Tympanon. Och därefter låååång väntan. Så vi hann åka runt och röja en del gamla lösta mysteries som bara varit för långt
bort. Dödsrelikerna tex. Men sen när vi väntade på bomöppning vid Ugglebo så kom äntligen mailet, och vi kunde åter passera Bjärka resecentrum (gång nr 4 av 6 denna dag). Noterade att en grundlig förberedelse gjorde det väldigt enkelt för oss
att ta oss till målet. Och nu höll vi oss helt torra. Dock var det rätt blött i cachen, men vi torkade den efter bästa förmåga, loggboken dock torr. Kul äventyr och roligt problem! TFTC

September 27
jakob8h
found 3532 (f.d. Ett skruvat äventyr)

Förra gången jag var här var det mest en rekning då det då inte fanns något här. Nu fanns det och gick bra. TFTC

September 27
jakob8h
found Dödsrelikerna

En mästarskald minsann jag tror
i min cachingkompis Tor det bor
Och sant han sa,
att kul det va
att logga denna multimystrycache
när skogen klätts i färgrik höstig stass
TFTC

September 27
tor_selden
(635 found)

På steg ett fick jag hjälp av en vacker tjej
I mörkret fann sen Jakob och jag denna grej
Men natten den kom och klockan den gick
Denna vackra höstdag revanschen vi fick

Färden gick åter till gömmans start
Att fota i mörker är inte alltid så smart
En vacker plats som är värd fler besök
Nu mot finalen vi gjorde ett försök

Vi fann det vi sökte nästan spik på
Dest mer tid att njuta av utsikten då
Med cachens utformning är jag strålande nöjd
att den nu är en är sannerligen en fröjd!

TACK!

September 27
jakob8h
found Kungs Norrby
Snabbcache på väg till Dösrelikerna. Hann inte riktigt ta till mig historiken. Bra gömställe nu iaf. Och lite väl lätt att hitta då föregående cachare inte fått ihop det som det var tänkt... TFTC

September 27 by
jakob8h
found Moffe Slott (Traditional Cache)

Intressant ställe, kufisk filur den där Moffe. Det här fick bli uppmjukningsstarten för jakten på Deaths Head...TFTC

September 27
jakob8h
found En skogspromenad – Ljungsbro #2 (Unknown Cache)

Alltid roligt när gömmorna visar sigg ligga där man räknat ut dom. Tor blev mycket nöjd här! TFTC

September 27
jakob8h
found Forgotten Factory (Unknown Cache)

En cachingtur i tidig höst med vackert väder med Mustangen och Tor, inleddes med triumf i en skrotig lokal. Skoj och intressant. 2 övergivna skrotbilar hittades i källaren oxå. TFTC

Inga kommentarer: