2009-04-07

Linköping rensat - igen

Så då var det rent. Igen. Inga cachar inom en mils avstånd att ta. Tog multin Mysteries runt Mjärdevi ganska lätt. Rätt skoj, men ack så skrikdåligt utformade upphängningsanordningar. Alla stegen är ziplockpåsar, som är upptejpade på en metallremsa som är böjd för att hängas runt en gren. Men tejpen fäster inte på plastpåsarna och all kletighet är borta efter kyla och väta. Så denna multi har all potential i världen att bli historiens mest kortlivade.
Sen dök det upp en ny under eftermiddagen. The fall eller så. Just när jag såg det ballade gc.com ur och jag fick vänta fem minuter på att sajten skulle producera en sida med koordinaten. Sen bar det iväg. Hann inte först, insåg det när en äldre herre med ett flin komklättrandes upp från Tinnerbäcken med ett flin på läpparna. Så STF och så fick jag möta kejomot. Hann diskutera lite kring eclipse i motala innan jag hastade för att logga. Han ju iallafall före Tor.
Efter detta fanns det ju bara en ynka cacheusling kvar i "närområdet", så jag började trampa ut mot Tallboda, förbi ända bort till Malmskogen innan världens minst gömda, och mest synliga och helt mitt i bland bostäder placerade cache kunde inkasseras. The leaning lamp stod numera vertikalt mitt i ett bostadsområde. Förvånande, men visst, time goes by.  Sen rullades det hem och det vart ju ett par mil på hojen idag. Men nu är det tomt. igen. ett tag. Jobbar på att knäcka länets mysteries och det känns som de flesta mysterier släpper till efter ett tag. Förutom RDuns logiska kullerbyttor då förstås. En tripp till Motala efter påsk borde kunna hjälpa statistiken en bit. Bara 30 kvar t 500 efter dagens lilla trippel.
 
Blogged with the Flock Browser

Inga kommentarer: